De kracht van social media

Leestijd: 3 minuten

De kracht van social media wordt vaak onderschat. Terwijl het júist de media zijn die jouw verhaal, jouw boodschap verder kunnen brengen. Het maakt je zichtbaar. Vergroot jouw zichtbaarheid. En zijn dus des te belangrijker in een tijd waar digitalisering een grote rol speelt! Bijvoorbeeld nu met het coronavirus.

Blijf betrokken

In deze tijd van het coronavirus komen mensen minder buiten en zitten ze vooral achter hun laptop. En zijn ze vooral bezig met de ontwikkelingen rondom corona. Wat logisch is. Maar hoe blijf je zichtbaar als bedrijf of organisatie? Blijf betrokken! Hierbij een aantal tips die gemakkelijk en snel zijn toe te passen.

1. Speel in op de actualiteit

Het is een feit: mensen zijn vooral bezig met het coronavirus en zijn minder geïnteresseerd in jouw nieuwtjes. Tenzij deze goed toepasbaar zijn. Denk bijvoorbeeld aan het aanbieden van tips om thuis te werken of #thuiswerken op Twitter. Kortom, denk aan acties die jouw volgers nu goed kunnen gebruiken.

Nu is het ook hét moment om de menselijke kant van je bedrijf of organisatie te laten zien. Merendeel van ons moet thuiswerken. Mooie gelegenheid om te laten zien hoe jullie dat doen, hoe jullie ervoor zorgen dat het werk door gaat. Zorgt voor erkenning en betrouwbaarheid!

2. Betrek je volgers

Om de betrokkenheid bij jouw volgers te behouden is het belangrijk dat je hen betrekt. Je merkt nu dat mensen elkaar virtueel op zoeken, elkaar willen helpen. Lever dus ook een bijdrage. Bied een bepaalde service met korting aan, geef gratis tips weg tijdens een live Q&A of vraag aan je volgers hoe zij omgaan met deze situatie.

Wat geen zin heeft: gewoon door blijven gaan zoals je altijd doet. Mensen hebben nu andere interesses. Benut dit gegeven! Als je dit niet doet zal je op termijn merken dat je minder zichtbaar wordt op social media door de algoritmes.

(meer over betrokkenheid en algoritmes? Lees deze blog eens)

3. Kijk per dag

Nogmaals, het heeft weinig zin om maar gewoon door te gaan met de strategie die je hanteert. Belangrijk is dus om elke dag het nieuws in de gaten te houden en dan te kijken naar eventuele kansen voor jouw social media. Dus niet blind de opgestelde contentkalender aanhouden. En onthoud: kwaliteit boven kwantiteit!

4. Monitoren

Wat speelt er bij je volgers? Waar hebben ze het over? Kun je hier wat mee? Is het slim om nu wat te plaatsen? Dit zijn vragen die je vooraf moet stellen voordat je content plaatst. De antwoorden op de vragen bepalen namelijk het succes van je content. Monitoren is altijd belangrijk, maar nu zeker!

En stuur bij waar nodig. Belangrijk, zeker tijdens deze coronacrisis, is om op de hoogte te blijven van wat er speelt. Buiten, maar ook binnen je bedrijf of organisatie en bij je volgers. Alleen dan kun je werken aan de betrokkenheid.

Meer weten en/of kun je wel wat social media advies gebruiken? Neem vrijblijvend contact met me op!

De kracht van social media
No votes yet.
Please wait...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *